Bordsskärmar för god miljö

Vikten av en bra arbetsmiljö insåg jag när jag var ung och arbetade för en företag som sålde produkter över telefon. Det var ett litet företag, med en liten stab på 10-15 personer, förutom tre chefer som gjorde allt för att vi skulle jobba mer, hårdare och sälja mer. Vi som sålde produkterna satt i ett trångt litet rum, med jättelika skrivbord, plus en dator som man ringde upp blivande kunder med. Alla pratade i mun på varandra dagarna i ända. Man hörde alla samtidigt. Vissa pratade väldigt högt, andra skrattade högt. En del blev arga på sina kunder och skällde på dem. Som du kanske förstår, störde vi alla varandra. Vi hade inga ljudisolerande bordsskärmar. Det hade vi behövt.

Tipsa din arbetsgivare om bra bordsskärmar

Det behöver inte vara som det var på min arbetsplats då vi skulle ringa upp folk och sälja på dem massor med produkter. Man kan förebygga kaos på en arbetsplats med bra bordsskärmar. Hade vi bara fått en bra miljö med lagom stora skrivbord och bordsskärmar tror jag faktiskt att vi hade gjort ännu bättre ifrån oss. När man sitter i telefon med en kund är det så viktigt att lyssna på sin kund. Vad de vill, vad de behöver, om de tvekar och fånga upp vad det är de tvekar kring. En riktigt bra säljare är någon som möter hens behov. Gör man det har man en bra kund eftersom de kanske börjar lita på dig. Litar de på dig, vågar de köpa av dig. En säljare måste snabbt bygga en relation med en okänd person, då är det så viktigt att kunna lyssna för att snabbt sätta sig in i vad det är för en person man har i andra sidan luren.

25 aug 2017