Vad berättar en logotype?

Känner du igen denna logotype? Om du gör det beror det på att företaget som äger denna logotype har lyckats mer än väl med att saluföra sitt varumärke. Rätt marknadsföring ger som resultat att logotypen representerar något som företaget har bestämt; seriositet? Kvalitet? Innovation? Kvalitet? Det är företaget som styr vad en grafisk profil, som denna logotype är, ska ge den som ser den för associationer. Det är vad en grafisk profil ska göra för ditt företag.

Alla vill lyckas med sin logotype

En bra grafisk profil hjälper alltså ditt företag med att berätta för andra precis vad ditt företag gör och är. En logotype kan vara helt avgörande för hur dina kunder associerar med det du säljer. Efter bara några sekunder från det att en kund har sett din logotyp har han, eller hon, bildat sig en uppfattning om ditt företags produkter och tjänster. Med rätt grafiska profil kan du attrahera just de kunder och uppdragsgivare som du vill ha.

Få hjälp med grafisk profil

Därför bör du satsa på en grafisk profil, som alla dina kunder och uppdragsgivare förknippar med dig och ditt företag. En logo – ditt varumärke. Det finns framgångsrika sådana, så pass starkt inrotade och välkända, att bara människor ser loggan, blir törstig, hungrig, eller vad man nu blir. En framgångsrik logga är mycket värt.

Vill du få hjälp med marknadsföring?

Tross är en reklambyrå, kommunikationsbyrå och de marknadsföring på internet. De kan hjälpa dig med hemsida och hur du ska formulera dig på sociala medier och vilken strategi du bör ha. Ta bara det här med bilder på nätet, hur ska de se ut? Vad är tilltalande? Och bara en sån sak; varför finns det så många katter på internet? Sådana frågor kan de svara på.

15 aug 2017